Fredag!!

Nu är det helg igen :) Veckorna bara flyger iväg. Tänk om tiden kunde gå lite långsammare..Vad mycket mer man skulle hinna med..


Jag, Börje och Maja sov över i Domsjö från igår till idag.. Jag skulle vara där idag då slapp jag ta bussen ut.. Jag har sovit väldigt dåligt i natt. Vaknat flera gånger under natten, jag vet inte var för jag har gjort den.. Men jag sov inte läge på morgonen heller vaknade förre sju.. :(

Jag som burkar sova alla fall till åtta.. Maja skämmer bort mig/oss på morgonen.. Men det är tur att hon är så snäll.. Kommer ihåg första tiden då Maja var vaken ofta mellan tolv och fyra på natten, då var man väldigt trött och slut på dagarna.. Den tiden är förbi nu och jag hoppas den inte kommer tillbaka, för jag vill verkligen slippa den..


Nä nu över till dagen igen.. Jag låg i alla fall och vilade till klockan åtta innan jag steg upp, gick ner och åt frukost. Jag hann precis äta frukost klara innan Maja vaknade. Det var bara att ge hon mat direkt hon var väldigt hungrig hon hade inte ätit på ett tag.. Efter hon hade fått mat så var Maja inte på det bästa humöret,, Än vad jag och mamma/mormor gjorde så var hon missnöjd. Men efter ett tag så kom världens rap och sen blev hon lite bättre med fortfarande ledsen. Mamma/mormor gick och lade Maja i vagnen och till så somnade hon.. Så skönt att hon kom till ro till slut..

Min syster ringde och frågade om mamma/mormor kunder vara barnvakt åt två av hennes söner för hennes dotter skulle på 3 månader kontroll och ta spruta, hon är exakt två veckor äldre än Maja, dom två kommer ha mycket rolig ihop i sina dar. Tänk när dom ska springa och jaga varande i gåstolen mm..

Så mamma frågade mig om jag kunde baka en chokladruta/kärleksmums. Det kunde jag självklart göra, efter som det är hur lätt som helst och göra, sen sov Maja så det var perfekt tillfälle och baka..

Dom skulle komma vid halv ett..


Börje slutade tidigt idag :) Egentligen skulle han vara pappaledig idag men det kunde han inte. :(

Dom har mycket och göra på jobbet nu.. Men jag hoppas att han kan vara ledig dom andra fredagarna har har sökt, efter som vi ska ner på Ikea den 28 augusti med Emma, Jens och Youlina. Det ska blir väldigt roligt.. Det blir nog shoppa en del till dopet..

Efter ett tag när Börje kom hem så kom I och N som vill skulle vara barnvakt till.. N skulle sova, men han vägrade.. Vi frågade om Börje skulle gå ut och gå med han. Vi tänkte att han kanske somnade då.. Men vad vi hade fel.. Han ville inte somna.

När dom kom tillbaka så hade Maja vaknat så jag satt och gav hon mat. Vi trodde om N satt kvar i vagnen så skulle han nog somna. Vi frågade om Maja och han skulle sova tillsammans och det ville han. Vi la Maja på hans arm.. Dom låg ett bra tag. Tror N var på väg och somna. Men då börja han och vara ledsen och ville komma upp. Så vi tog upp han. Vi ville inte bråka med han..

Efter ett tag så kom L och F tillbaka. Då fikade vi sen for dom hem..


Vi åt middag hos mamma/mormor & pappa/morfar.. Det blev grillad parisare och strips. Det var väldigt gott:)

Efter vi hade ätit så for vi hem..


Så nu sitter vi hemma och kollar på två ägg i högklackat. Den är ganska bra..Finns det som är bättre..


Sen blir det nog att sova om Maja vill sova. Jag är väldigt trött..


Imorgon blir våran prinsessa 3 månader. Tänk vad tiden går fort... Alldeles för fort..

Vi ska på häggströms modehus och kolla på byxor åt mig.

Sen på kvällen ska vi på kalas i Järved.. E fyller 16år...


Men nu ska jag fortsätta se på tv..

Ha det bra allihopa..

Kram

från

fam Gustafsson/Edlund

Våran underbara dotter Maja :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0