Lördag

Idag blir våran prinsessa 3 månader :)

Tänk att den här tiden för 3 månader sen så låg man på förlossningssalen och hade nyss fått våran under bara dotter Maja.. Det var en underbar tid. Fast varje dag med henne är underbar..

Tänk och få se hon utvecklas varje dag som går och hur hon växer.. :)

Men tiden går alldeles för fort.. Tycker det var igår vi var förlossningen men det var ju inte det..

Men det är inger och göra åt att tiden går så fort, man får ta vara på tiden..


I morse så vaknade Maja redan klockan fem och var hungrig så det vara bara att amma henne lite och Börje fixa ersättning efter som Maja inte blir mätt på maten jag har.. Sen ville hon inte somna hon.. Hon skulle hålla mamma och pappa vaken ett tag hade hon bestämt.. Så hon fick ligga med oss sängen.. Hon låg och pratade hela tiden.. Men till slut somnade jag och sen Börje och vi tror även Maja somnade efter ett tag.. Sen vaknade hon klockan halv åtta och då bestämde hon sig för att det var dags och stiga upp för då var hon klar vaken igen.. Fast det gjorde inte så mycket, efter som vi hade ställt väckaren på åtta.. Efter som vi skulle iväg idag..

Vid nio gav vi Maja mat och sen gjorde vi i ordning oss för att fara iväg.

Vi for till domsjö och hämtade mamma/mormor hon skulle följa med oss till Häggströms modehus.

Jag skulle kolla om dom hade fått baggy jeansen. Dom är billigare där på dom.. Men tyvärr hade om inte fått hem några.. Men dom trodde dom skulle gå hem dom igen efter som det är så stor frågan efter dom.. Det är bästa jeansen jag har haft.. Men vi köpte typ leggings åt Maja, ett par rosa med knappar på :). Efter vi hade varit där så for vi på en garnaffär. Mamma/mormor skulle köpa några garn nystan. Hon ska sticka två tröjor till Maja.. Det är så fint med stickade saker :)

Tur att mamma/mormor är så bra på att sticka.

Efter vi hade varit där for vi och hälsade på min kusin och hennes familj som bor i Nordmaling. Det var trevligt och hälsa på.. Hon är alltid lika rolig..

Men när vi kom hem så var jag tvungen och fara på stan och kolla på jeans efter som mina hade gått sönder.. Gick på en massa affären med hittade inga jag gillar, då gick vi på Veramoda/only och där hittade jag baggy jens så jag köpte dom, kanske lite dyr med det är dom värd..

Efter vi hade varit på stan for vi till domsjö och åt middag.. Det blev potatis, kött och wokgrönsaker. Det var väldigt gott..

Efter vi hade ätit mat så fick Maja bada. Det är det bästa hon vet..


På kvällen så for vi på kalas i Järved!! E fyller 16år idag..

När vi kom dit så är L och hennes familj där.. N säger hej Börje och Emma. Sen frågar han efter Maja så säger vi på skämt att hon är henne, men det gick han inte på.. Han är 2år och så himmla gullig. . Han gillar verkligen Maja.. Vi fick fika. Det var mycket gott där. Fick väldigt ont i magen efter åt.. Det var inge bra :(. Men snart är det slut fikat efter som jag ska gå ner lite i vikt.. Så det blir att börja gå mycket om min tå klara av det. Jag hoppas verkligen det annars får man gå till docktorn och kolla upp det..


Just nu tar vi det bara lugnt. Det är väldigt skönt..

Är väldigt trött ikväll också.. Så det blir sängen snart för oss tre..


Men nu ska jag nog se tv..


Ha det bra alla

Kram från fam Gustafsson/Elund

bild 1: Så här glad är jag när jag får bada på 3 månaderdagen
bild 2: Sån här minn gör jag när jag får vatten i ansiktet,
bild 3: Våran underbara dotter
bild 4: Mamma och pappa älskar dig mest av allt <3
bild 5: tänk så här var Maja för 3 månader sen
bild 6: Maja för 2 månader sen
bild 7: Maja för 1 månad sen.

                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0