Lördag..

Oj nu är det ett tag sen man skrev i ett blogg inlägg, men det är så att det har varit lite fullt upp på slutet eller så har jag inte orkat skriva när jag har haft tid..
Men jag ska försöka sammanfatta vad som har hänt senaste veckorna..

Söndag den 23 augusti så följde jag, Börje och Maja mamma/mormor & pappa/morfar på Ikea..
Vi for runt nio neråt mot Sundsvall, vi kom dit vid halv elva.
Då blev det Ikea. Först gick vi där upp och kollade och där hittade vi inget, men vi var inte ute efter något speciellt, sen så fikade vi när vi var färdig där uppe. Pappa bjöd på fika.. Det var väldigt gott.
Sen gick vi på neder våningen och där tog jag två st godis påsar och en panna, sen gick vi runt där nere ett tag. När vi kom till kassan så skulle jag ta våra varor och betala men det behövde jag inte. Vi fick det av pappa. Så snällt av han. :)
Efter vi hade varit på Ikea så gick vi på birsta city och kollade lite, jag köpte ett par byxor och en body till Maja på hm. Jag hade både 50% på ett valfritt plagg och sen 50 kr i bonus så det blev inte så dyrt hela 34.50. :)
När vi hade varit där så gick vi på biltema där skulle jag köpa en liten mus till bärbara datorn. Dom var inte så dyr där. Den kostade 149kr så jag bestämde att då köper jag den, så jag ställde mig i kassan med ännu en gång så slapp jag betala, pappa gjorde den ännu en gång. :)

Efter det så gick vi på Siba och där hittade vi inget men mamma/mormor & pappa/morfar hittade en stereo som dom köpte.. Sen for vi och kollade på lite byrå mamma/mormor & pappa/morfar skulel ha en ute på altanen men dom hittade ingen. Vi gick in på en glasaffär och hittade några fina glas som kostade 29 kr stycke, egentligen skulle dom gå på 99kr st med det var rea nu. Så vi stod och velade hur vi skulle göra med dom. Men då kom mamma och sa att vi skulle få dom som förlovningspresent. Vi hade inte fått någon tidigare och det är över 2 år sen vi förlovade oss..

Sen for vi och åt på björn stugan. Det var väldigt gott. Det blev strips och kött :)

På kvällen for vi och kollade på fotboll. Den var A som spelade match. Det blev ovagjort.

 

Sen på måndag och tisdag veckan efter så hände inte så mycket, tog det bara lungt..

På onsdag den 26 så for mamma/mormor, jag och Maja på stan och kollade på lite roliga saker, mamma/mormor skulle ha knappar till en kofta som Maja skulle få. En mycket fin kofta..

Sen på kvällen var det meningen att vi skulle fara till min syster och fira R men för min del blev det inget. Min mage var inge snäll med mig den dagen.. Så mamma/mormor, Börje och Maja for dit och firade han menads jag var hemma och vilade.. Men Börje och Maja var inte borta så länge..

 

Torsdag hände inte så mycket, jag tog det bara lugnt.

 

På fredag så bar det av till Ikea igen :)

Vi for vid nio och var där nere vid halv elva. Där nere så träffade vi Emma S, Annika, Jens, Emma H och deras dotter. Det var roligt att så många följde med. Det var synd att inte Vera kunde förlja med ner också. Det hade varit roligt om hon kunnat följt med..

Vi började med och äta lite mat och sen gick vi på övervåningen. Efter det så gick vi ner på neder våningen och där gick vi ett tag..

Det här shoppade vi på ikea

  • Ljuslyckter för värme ljus.5 st rosa och 4 st genomskinliga.

  • En kanna åt mamma

  • godis

  • en hylla åt vera

  • servetter

  • tror det var något mer också men kommer inte på vad..

Efter vi hade gått på Ikea så gick vi på Brista city där blev det inte så mycket shoppade. Det blev ett par svarta byxor åt Maja, sen ett rosa block ljus åt oss..

Vi åt mat på birsta också. Jag åt typ en taco talrik och Börje åt pizza..

Efter det så for vi och gjorde några andra ärenden, vi for bland annat och köpte flera glas. I Härnösand så stannade vi på dollar stor och köpte lite förvaringsbakar.

När vi kom hem så kom Jonas hit och spelade lite wii..

 

På lördag så städade vi under sängen, och sen for vi till Domsjö och åt middag.

På kvällen så for jag, Börje, Maja och Jonas och kollade lite på barnens dag. Maja fick en hund som jag vann åt henne sen fick hon en tiger som Jonas vann. Maja tackar så mycket för tiger. :)

Efter vi hade varit där så for vi på max och åt mat då kom också Annika och gjorde oss sällskap.. Det var verkligen gått med Max.. Sen for vi hem och spelade lite wii och Annika for hem till sig själv..

 

Sen på måndag-onsdag så har det inte hänt så mycket..

Torsdag for jag, Maja, mamma/mormor och hälsade på L. Vi var där hela dagen.. Det var väldigt trevligt där... Börje kom och hämtade oss. Då for vi på stan och kollade id brickor kostade . Gud vad dyra dom var.. Men det är mamma/mormor & pappa/morfar som kommer köpa en sån till Maja i dop present.

 

Igår så hände det inte så mycket heller, det blev en lugn dag,,

 

Idag så ska vi fara till Börjes mormor och lämna en dopinbjudan till henne och hälsa på lite..

Sen så ska vi nog fara till Domsjö också.. Ikväll vet jag inte vad som händer. Det får man se..

 

Nä nu ska jag ta och vara social med min ”man”

Kort på glasen kommer in på ett annat inlägg

Ha det bra alla..

Kram från Fam Gustafsson/Edlund

Mamma och Pappa älskar dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0