Söndag..

Nu var det ett tag sen jag skrev ett blogg inlägg.. Men sitter inte så mycket vid datorn nu förtiden..

Idag är det söndag och nu har denhär veckan gått också.. Tiden bara flyger i väg..
ska försöka sammanfatta dom här två veckorna som har gått..

V38
Tisdag blev det att förbereda dopet lite,
Onsdag träffade vi prästen och gjorde i ordning allt planering in för dopet..
Torsdga bakade jag en massa, sen så gjorde syrran slinger på mig och på kvällen for vi och handlade till smörgåstårtorna.
Fredag så börjar det med att vi far och lämnar allt vi har köpt på Domsjö Församlinggård, sen far vi och handla drick och sånt, sen vid tio for vi och hämta bottnarna till smörgåstårtan som vi hade beställt, sen for vi hem en stund..
Sen kom Lena och Anders dom skulle hjälpa oss och duka m.m.. Men innan vi for till Domsjö församlingsgård så får vi och åt lunch på matcompaniet.. Det var väldigt gott. Efter det så for vi och hämtade tårtorna vi hade beställt.. Sen for vi och förberedde allt inte för dopet och det gick hur bra som helst. Vid 18 tiden var vi klara. Så då skjusade vi hem hon som hjälpte oss med smörgåstårtorna och sen for vi till Börjes mormor och hälsade på..

Sen kom den stora dopdagen..
Allt flöt på morgonen det var bra det..
Först så badade vi och gjorde i ordning oss, sen så for vi till min syster och hämtade tre tårtor hon hade gjort. Sen for vi ut med det till Domsjö församlinggård..Vi gjorde kaffe mm där..

Vid halv ett for vi till kyrkan och folket kom efter som hela tiden.. Vid klockan ett så började dopet..

Det började med att vi gick in där vi skulle hålla till..

Prästen hälsade alla välkommen, sen läste Börje en dön och sen var det min tur och läsa. Jag läste Evangeliet om Jesus och barnen.. Marie min kusin sjöng ÄLSKADE BARN och det var hur fint som helst. Sen flöt dopet på..

Efter dopet så for alla och fikade.. Det bjöds på smörgåstårtan, vanlig tårta och fikabröd..

Vi hade hängt upp en lapp där det stod att vi ska gifta oss 2010.. Gud vad alla blev glade.

Jag längtar verkligen..

Sen efter fikat så öppnade vi Majas dop presenter och hon fick mycket fina saker.. Sedan började vi städa mm och det gick väldigt fort..

På kvällen så kom Lena, Anders, Jonas och Vera till oss. Vi åt peppar maka som var väldigt gått, sen så spelade vi wii.. Det blev en lite sen kväll med det gör inte så mycket...

På söndag så for vi upp till Majas farfar och hälsade på.. Sen så fick Maja dop presenten han hade glömt hemma och det var lite långt och fara och hämtade den efter dopet.. Maja fick en smyckes ask, speldosa, gosedjur, ram och ett guldhjärta av farfar, Min, Dennis och Zhandra..

 

V39.

Måndag var det lung dag..

Tisdag så gick jag in till stan från domsjö och där skulle träffa Emma och Vera. Vi gick på festprissen och skulle kolla på brudklänningar till mig och vi hittade en jätte fin och jag funderar på att hyra..

Sen så gick jag och Vera på stan och där köpte jag två bodysar åt Majas, sen for jag till domsjö.

Efter vi hade ätiti middag så for jag. Börje, maja och mamma/mormor på festprissen igen. Skulle visa mamma klänningen och hon tyckte den var jätte fin.. Så nu någon dag till veckan ska vi fara med Linda dit så får hon också se klänningen innan jag bestämmer mig..

Onsdag så först for vi och hälsade på min faster och se hur dom bodde.. Då fikade vi och Maja fick en dop present och det var en fjällrävenrygg äck och ett pussel. Den var från min andra faster också.. Tusen tack, Efter jag och Maja hade varit där så gick vi på stan och träffade en kompis och hennes son. Det var väldigt trevligt och träffa dom... Vi gick runt på stan och kollade en massa. Vi halv fyra gick vi ner till max där hon skulle träffa sin man.. Vi åt där, sedan gick jag upp på stan där Börje hämtade mig.. Vi for till Linda och hälsade på en stund..

Sen torsdag och fredag var väldigt lunga och sköna..

Sen igår så började med att vi for på Nolaskolan och kollade på beg kläder. Hittade typ inge. Det ända jag köpte var en puma dress till Maja och sen fick hon sockar av mormor..

Efter det så for vi till Linda och fikade lite och kokade en ny napp åt Maja, hon hade tappat sin på nola och det var lite svårt och hitta den när det var så mycket folk...

Sen efter Linda så bar det av mot Umeå. :) Först blev det stan i umeå och runt och kollad lite. Men ingen av oss köpte något, sen for vi på ersboda och kollade lite och där hittade jag en kjol och en mössa till maja. Sedan for vi på Plantarsen och där köpte vi ett litet bord och 4 stolar som Maja kan sitta vid nästa sommar. Den skulle egentligen gå på 800kr med vi betallade 199kr. Det var bra rabatt

tycket jag..

Sen for vi på strömspillen och där hittade vi inget.. Så då for vi in till stan igen för och kolla en ska

och då köpte jag en slipover, en fin body och ett par strumpbyxor.

Efter det så for vi och åt mat..Min syster och hennes familj hade hittat en ställe vi kunde äta mat på..

Det blev kebbab för min del och det var hur gått som helst.. Sen bar det hemåt för mig, Börje och Maja.. Mamma/mormor stannade kvar och skulle se sitt barnbarn spela ishockey,

När vi kom hem så började vi göra i ordning och så.. Sen for vi till Vera och skulle fira henne..

Där var också Camilla och en som heter Josefin.. Det var väldigt trevligt och vi hade super kul hela kvällen. Den blev ganska sent när vi for där i från...

Idag vet jag inte riktigt vad som händer.. Det får man se.. Man är väldigt segt idag..

Det är väldigt skönt och bara ta det lugnt också..

Kort på shopping och dopet kommer senare.

Nä nu ska jag ta och umgås med min blivnade man och våran underbara dotter..

Ha det bra alla..
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0